Realizacja inwestycji drogowych w Bieruniu Nowym
Przekształcenie infrastruktury drogowej w Bieruniu Nowym, znajdującym się na granicy z Małopolską, zaczyna nabierać realne kształty. Większość lokalnej społeczności do niedawna podchodziła sceptycznie do zapowiedzi o budowie ronda oraz tunelu pod torami. Na zwątpienie tej niewielkiej miejscowości składały się wieloletnie oczekiwania na modernizację, która teraz staje się rzeczywistością. Wszystko wskazuje na to, że te ważne dla miasta projekty są już na wyciągnięcie ręki – teraz już tylko kwestia czasu, kiedy prace rozpoczną się na dobre. Proces przetargowy na te inwestycje jest otwarty aż do 19 kwietnia 2024 roku.
Rondo, które ma powstać, zostanie umiejscowione na skrzyżowaniu ulic Wawelskiej i Warszawskiej w Bieruniu Nowym. Będzie to kluczowe miejsce, gdzie krzyżują się drogi krajowa DK 44 (reprezentowana lokalnie przez ulicę Warszawską) oraz wojewódzka DW 934 (ulica Wawelska). Te trasy są często uczęszczane przez kierowców – na DW 934 codziennie porusza się około 2800 samochodów, natomiast DK 44 to droga dla aż 18 tysięcy pojazdów.
Droga krajowa DK 44 jest ważna dla dojazdu do miast takich jak Oświęcim, Tychy czy Mikołów, podczas gdy DW 934 prowadzi kierowców do miast Imielin, Mysłowice i dalej – do metropolii regionu, Katowic. Warto również dodać, że ta druga trasa prowadzi do punktu granicznego między województwami śląskim i małopolskim.
Planowana jest całkowita przebudowa wspomnianego skrzyżowania – na jego miejscu powstanie rondo. Bierunianie z pewnością ucieszą się na wieść o likwidacji tzw. okrąglaka, który od lat szpecił tę część miejscowości.