Prace na południowej obwodnicy Oświęcimia w pełnym rozkwicie: Postępy widoczne gołym okiem
Ruch budowlany na południowej obwodnicy Oświęcimia w ostatnim czasie intensywnie się zwiększył, co wyraźnie prezentuje się w postaci osiągniętych rezultatów. Struktury mostów i wiaduktów zaczynają dominować w krajobrazie przyszłej trasy, a na niektórych odcinkach, drogowcy już pokryli nawierzchnię asfaltem. Zdjęcia z lotu ptaka, wykonane na przełomie listopada i grudnia, zostały udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Zdjęcia te zostały zrobione jeszcze przed nadejściem znaczących opadów śniegu.
Na trasie dłuższej niż 9 kilometrów, będącej częścią nowego przebiegu drogi krajowej nr 44, powstają różnego rodzaju konstrukcje. Są wśród nich m.in. trzy mosty, przejście pod torami kolejowymi oraz pięć rond. Kacper Michna z krakowskiego Oddziału GDDKiA szczegółowo opisuje plany dla nowej obwodnicy: „Będzie składała się z dwóch jezdni, każda z dwoma pasami ruchu. Każdy pas będzie miał szerokość 3,5 metra.”
Nowa obwodnica ma na celu ułatwienie komunikacji w gminie Oświęcim, łącząc się z istniejącymi drogami. Będzie wiodła od ulicy Wojewódzkiej w Pławach do ulicy Legionów (droga wojewódzka nr 933), Jagiełły (DW nr 948) oraz Zatorską (obecna droga krajowa 44) w samym Oświęcimiu.